Buenos días,
¿Está previsto incluir los drivers privativos de las tarjetas gráficas ATI/AMD?
Se que ahora mismo tienen dependencia de librerías x86, pero en este caso creo que puede ser esencial...
Saludos,
Buenos días,
¿Está previsto incluir los drivers privativos de las tarjetas gráficas ATI/AMD?
Se que ahora mismo tienen dependencia de librerías x86, pero en este caso creo que puede ser esencial...
Saludos,
First of, lib32 libraries will not enter the KaOS repos, see (first part is the essential part):
But the non-free ATI/AMD Catalyst driver does not have lib32 dependencies. The reason it will not be included is they are not suitable for a rolling distro.
Catalyst is always at least a year behind, sometimes 2 years, with the xorg stack. Just now is a semi stable/beta driver available for xorg 1.14, nothing even close to usable for 1.15.
A distro has to make a choice, either you are rolling, or you provide Catalyst.
Plus Catalyst coders are helping quite a bit more on the free version and that free version is getting closer and closer to being as good or better then Catalyst.
ATI very bad for Linux
Intel or Nvidia the best :)
ATI very bad for LinuxIntel or Nvidia the best :)
Lo sé, pero para las poseedores de una ATI/AMD la verdad es que es una gran putada... Por parte de AMD dan un soporte vergonzoso, parece que están mas centrados en las consolas y su MANTLE que en sacar unos buenos drivers (tanto en Windows como en Linux y otras plataformas).
Not a gamer here, but I'm very pleased with my ATI htpc setup and the free drivers, no issues whatsoever, very good graphics, cool temps. Don't agree that ATI/radeon is bad for linux, they actually provide quite active support for free drivers.
Not a gamer here, but I'm very pleased with my ATI htpc setup and the free drivers, no issues whatsoever, very good graphics, cool temps. Don't agree that ATI/radeon is bad for linux, they actually provide quite active support for free drivers.
En mi caso para realizar tareas básicas no tengo problemas. Pero cuando ejecuto un juego, tengo dos monitores o reproduzco alguna película en 1080p es cuando se nota que falta algo de optimización porque va a trompicones. Creo que también depende del chipset gráfico que tengas.
No niego que den un soporte activo a los drivers libres, pero cuando quiero exprimir el hardware (tanto con los controladores libres como con los privativos) es cuando se nota que algo no anda del todo bien.
@demm, ¿Va bien si hablo en español? No domino demasiado bien el inglés...
Veo que solo necesita librerias 32 ya que ya soprta el ultimo xorg
It's a shame Kaos doesn't have "catalyst", a bit of deal breaker for me, all around, since Kaos is a nice (not so) Arch-KDE distro?
KaOS is NOT Arch, NOT Arch based in any way.